Mediatraining
Wil jij vol zelfvertrouwen de pers te woord staan?
Wij leren je professioneel om te gaan met radio, tv, kranten en social media. Of je nu CEO, zzp’er of medewerker bent. Als woordvoerder ben je het gezicht van jouw organisatie. Jij bepaalt het beeld en de boodschap. Tijdens de mediatraining leer je hoe journalisten denken en te werk gaan, zodat jij nooit meer voor verrassingen komt te staan. Ook helpen we je waardevolle gesprekstechnieken eigen te maken, zodat je ieder gesprek of interview naar jouw hand kunt zetten.
Wat levert een cursus mediatraining op?
Wanneer jij je beschikbaar stelt om commentaar te geven in de media, biedt dit een uitstekende kans om jouw boodschap over te brengen op een breder publiek.
Na het volgen van de mediatraining:
- Weet jij hoe journalisten denken en te werk gaan.
- Heb je alles in huis om jouw boodschap helder over te brengen.
- Durf je bij jezelf te blijven en spreek je vanuit compassie en betrokkenheid.
- Ben je in staat om jezelf zelfverzekerd en professioneel te presenteren in verschillende mediavormen.
- Kun je effectief omgaan met lastige vragen en kritische situaties tijdens interviews.
- Vergroot je je geloofwaardigheid en vertrouwen bij zowel het publiek als de media.
- Beschik je over verbeterde crisiscommunicatie vaardigheden.
- Kan je bijdragen aan een betere merkreputatie.
Vul voor meer informatie onderstaand formulier in, dan vertellen we er graag meer over!
Methodiek
Great Communicators is opgericht omdat wij geloven dat mensen heel snel groeien, zowel op professioneel als op persoonlijk vlak, wanneer wij ze de fijne kneepjes uit het public speaking vakgebied leren. We zijn ervan overtuigd dat iedere spreker uniek is, maar ook dat iedereen die gaat presenteren tegen dezelfde uitdagingen aanloopt. Als antwoord op deze uitdagingen ontwikkelden wij onze Impact methodiek.
Deze methodiek is de basis van onze opleidingen, coachingen en trainingen voor teams. Met onze theorie, interventies en tools leren wij mensen vol zelfvertrouwen en met impact spreken. Hierbij begeleiden we jouw ontwikkeling als spreker steeds op drie niveaus: Performance, Psychology en Presence. Zo gaan we voorbij aan het aanleren van trucjes en helpen we je wezenlijk veranderen. Klik hier om meer te weten te komen over de Impact methodiek.
Een mediatraining is essentieel voor iedereen die de media vaak te woord staat en/of zijn/haar bedrijf vaak representeert. Of je nou CEO, zzp’er of medewerker bent, de media te woord staan is een geweldige kans om een groter publiek uw boodschap te laten horen.
Het maakt niet uit welke functie of rol je binnen een organisatie hebt, een mediatraining biedt waardevolle vaardigheden en inzichten die je helpen om effectief met de media om te gaan.
Bij onze mediatrainingen leren we je niet alleen hoe je met journalisten moet omgaan en hoe je jouw boodschap helder en overtuigend kunt overbrengen, maar we bieden ook praktische oefeningen en feedback om je te helpen groeien als woordvoerder.
Waarom Great Communicators?
Great Communicators helpt mensen en bedrijven impactvolle verhalen vertellen. Te vaak zien we ideeën, oplossingen en visies aan kracht verliezen tijdens presentaties. Dit komt door een onhandige opbouw van het verhaal, onduidelijke communicatie of onzekerheden van de spreker. Om sprekers maximale impact te laten maken met hun boodschap, ontwikkelden we onze eigen methodiek: “de Impact methodiek”. Met onze integrale doortastende aanpak hebben wij al duizenden sprekers, professionals en bedrijven geholpen. Wij werkten eerder met o.a. TEDx, Triodos, Het Rijksmuseum, RTL, Microsoft en Amnesty International.
Mediatraining is het proces waarbij individuen of organisaties worden voorbereid om succesvol met de media te communiceren. Dit omvat het ontwikkelen van boodschappen, het beheersen van interviewtechnieken en het effectief managen van het publieke imago, met als doel heldere en zelfverzekerde communicatie te bevorderen en positieve relaties met de media op te bouwen.
Mediatraining helpt je bij het ontwikkelen van vaardigheden zoals boodschappen formuleren, interviewtechnieken en non-verbale communicatie. Hierdoor kun je zelfverzekerd en effectief communiceren met journalisten, die een cruciale rol spelen bij het verspreiden van informatie en het creëren van nieuwsverhalen.